אורלי רייס

לפני ההסבה לתחום העיצוב פנים, עסקה מעצבת הפנים אורלי רייס בפיתוח אלגוריתמי הטסה ובהנדסת מערכת. את כל התובנות והנסיון שרכשה באינטגרציה של הדיסיפלינות השונות, היא מיישמת גם בעולם המורכב של ליווי תהליכי בניה ושיפוץ, ומאז 2019 היא ויוצרת בתים חמים ועל-זמניים שאותם היא מתאימה באופן ייחודי לטעם של כל לקוח ולקוח , וכשהיא עוזרת ללקוחותיה לעמוד בתקציב היעד, ואף מספקת עבורם כלים להתנהלות נבונה ואחראית בהיבט התקציבי.

www.pnim.co.il
צילום: מיכל אגוזי

חמש עובדות

1. אני מתגוררת בעתלית, נשואה לאורן ואמא לירדן, שחר ונופר. לפני כשנתיים, בעקבות לחץ כבד מצד הילדים הרחבנו את המשפחה עם כלבלב מתוק בשם רוקי. באופן מפתיע התאהבתי בייצור החמוד הזה.
2. גדלתי בבית עם שני הורים מהנדסים, ובצבא שירתתי ביחידת הלווינות. כך יצא שבבואי לבחור את מסלול הלימודים האקדמי, התלבטתי אם לבחור בלימודי אדריכלות, אך לאור החיבור לתחום הלוויינות והאווירה ההנדסית שאיתה גדלתי, בחרתי בלימודי הנדסת אווירונאוטיקה וחלל. ואכן, עד לפני מספר שנים עבדתי בפיתוח אלגוריתמי הטסה לטילים ברפאל, ונהניתי מכל רגע.
3. אני לא חזקה בשיווק וגם לא חובבת של הרשתות החברתיות, ולמרות זאת, מאז ההסבה לעיצוב פנים, תמיד הייתי עמוסה בפרוייקטים – הכל בזכות חברים טובים בתחילת הדרך. כעת, יש איתי ארסנל של לקוחות עבר ונוכחיים שמפרגנים בלי סוף, ואני מברכת על זה.
4. אני חובבת אופטימזציות, הן בהיבט האישי ובייחוד בהיבט המקצועי. תמיד אשאף להפיק את המקסימום מכל חלל, בכל סיטואציה ובכל החלטה, קטנה כגדולה.
5. כל פרויקט שאני מלווה הוא בבחינת עולם ומלואו עבורי. אני מאמינה שהחיבור שלי ללקוחות הוא יחודי, ומה שתמיד עומד לנגד עיניי זה בראש ובראשונה צרכי הלקוח.

www.pnim.co.il
צילום: עינת דקל
www.pnim.co.il
צילום: עינת דקל

ההתחלה

לפני כמעט עשור, רכשנו מגרש לבניה פרטית בעתלית. עסקת הרכישה היתה מורכבת ולא שגרתית, וכדי להוציא אותה לפועל היינו צריכים להגיע עם סקיצה תכנונית של הבית, לפני שנכנס אדריכל לתמונה. החלטתי שאין ברירה ואני לוקחת על עצמי את המשימה. וכך, אחרי לא מעט לילות לבנים, הורדת תוכנות שרטוט, שיטוטים באינטרנט להכרת התקנים של תכנון ממ"ד ועשרות ניסיונות – יצרתי את הסקיצה המיוחלת ששימשה כנספח לחוזה הרכישה ויצאנו לדרך.
לאורך תהליך הבניה מצאתי את עצמי הופכת מלקוחה מעורבת לשותפה מלאה בתהליך התכנון והעיצוב. הפידבקים שקיבלתי מאדריכל הפרויקט והסינרגיה עם המעצבת גרמו לי להבין שמצאתי את הייעוד שלי, ונתנו לי את הדחיפה לצאת לדרך חדשה.
לאחר לידת בתי השלישית והמעבר לבית החדש, נרשמתי ללימודי עיצוב פנים בסטודיו 6B, אותם סיימתי בהצטיינות. בתחילת 2019, מייד עם סיום הלימודים, יצאתי לדרך עצמאית ומאז ליוויתי לקוחות רבים ומגוונים.

www.pnim.co.il
צילום: בן רוטשטיין
www.pnim.co.il
צילום: בן רוטשטיין
צילום: בן רוטשטיין

דיוק

בכל פרוייקט אני שואפת לצלול לתוך עולמם של הלקוחות שלי, להבין לעומק את הצרכים שלהם, ולשקף להם את המשמעויות של כל החלטה, קטנה כגדולה. וכל זאת על מנת שיקבלו בית מדוייק עבורם.
אני מאמינה בעיצוב אסטתי ופרקטי ובוחרת בסגנון שמתאים ללקוחות שלי, ולא בהכרח בסגנון שאהוב עליי, אבל בכל מקרה אחתור לכך שיתקבל עיצוב חם ומזמין.

www.pnim.co.il
צילום: בן רוטשטיין
www.pnim.co.il
צילום: בן רוטשטיין

מפצחת

אני הכי אוהבת את שלב התכנון הראשוני, בו אני יוצרת תכנית העמדה מפורטת של הנכס, לאחר שבחנו חלופות העמדה שונות. התכנית הזאת מייצגת את ההתאמה האופטימאלית בין הצרכים והרצונות של הלקוח והתקציב העומד לרשותו, לבין אילוצי הנכס.
התכנית היא אמנם דו-מימדית, אבל בזמן היצירה שלה אני כבר חושבת בתלת-מימד. השלב הזה של יצירת התכנית, שקול מבחינתי לחידה מורכבת שיש לה מספר רב של פתרונות ואני עושה הכל על מנת למצוא את הפתרון הטוב ביותר.

www.pnim.co.il
צילום: בן רוטשטיין

מצמצמת פערים

אתגר מקצועי מיוחד שהצלחתי להתגבר עליו הוא עיצוב בית בבנייה פרטית למשפחה חרדית. בכל פרויקט שאני מלווה, חשוב לי ליצור קשר פתוח עם הלקוחות להם אני מעצבת, ולהכיר לעומק את אורח חייהם. במקרה הזה, היה לי חשש שיהיה קושי ליצור קשר פתוח, ולהכיר לעומק את אורח חייהם, דבר שעלול לפגוע בהצלחת הפרויקט, ובערך שאוכל לתת להם.
למזלי, היה מדובר בזוג מקסים וגיליתי שיש לנו המון דברים במשותף, וממש במהירות נוצר ביננו קשר עמוק ופתוח, בו אפשר לדבר על הכל.
על מנת להתגבר על הפערים תיחקרתי אותם רבות וגם קראתי לא מעט ברשת על הפתרונות והמוצרים השונים למנהגים השונים במגזר הזה. ואכן, בסופו של תהליך, הצלחתי ליצור עבורם את הבית שהכי נכון להם ולצרכים שלהם. בנוסף, גם נוצר ביננו קשר עמוק ומיוחד.

www.pnim.co.il
צילום: אורית ארנון

בחירות

התחום שבו אני עוסקת מתפתח ללא הרף, ובכל יום שעובר יוצא עוד איזה מוצר מהפכני או חומר חדש. ההתפתחות הזו חשובה ומאפשרת היצע נרחב של פתרונות וחומרי גמר, אך גם מביאה איתה אתגר לא קטן עבורי כמעצבת, והוא להצליח לזהות מה מבין כל השפע והחידושים הוא אכן ראוי, על-זמני ופרקטי, ולעומת זאת, מה הוא על תקן טרנד חולף ו/או אינו פרקטי העלול לגרום בעתיד למפח נפש ללקוחותיי.

www.pnim.co.il
צילום: עינת דקל

מרגש

בשלהי אוקטובר 23 קיבלתי פנייה להתגייס לפרויקט "צו 8 למעצבות". מדובר בפרויקט מדהים שהוקם על ידי מירי בלבול, אשר החל בעיצוב ושדרוג חדרים של חיילי צה"ל שנפצעו במבצע "צוק איתן", והותנע מחדש מיד לאחר השביעי באוקטובר.
בהתחלה חשבתי ששדרוג כזה או אחר של חדר, זה הדבר האחרון שיעניין חייל פצוע, אבל החלטתי בכל זאת להתגייס לפרויקט וקיוויתי לגלות שאני טועה. וכך היה. ציוותו אותי עם הדר, מעצבת מוכשרת שלא הכרתי, ושלחו לי את מספר הטלפון של האמא של החייל הפצוע ואיחלו לי בהצלחה. וכך זכינו להכיר את עפרי ומשפחתו. פגשנו בחור כובש, רגיש ומרגש, וחדור מוטיבציה לחזור ולהלחם. עפרי נרתם לחלוטין לתהליך העיצוב, והתרגש לא פחות מאיתנו, הן מהתהליך והן מהתוצאה. המפגש עם עפרי היה מעצים ומרגש במיוחד, והוסיף אור בתקופה חשוכה.

www.pnim.co.il
צילום: עינת דקל

משמח

משמח אותי שיותר ויותר אנשים מכירים בצורך של ליווי של מעצב.ת בפרויקטי בניה, שיפוץ ורכישת בית מקבלן, וכן שיש כיום לאנשים הרבה יותר מודעות לכך שבית המתוכנן ומעוצב נכון לדייריו, זה לא רק בגדר מותרות, אלא המפתח לאיכות חיים טובה יותר.

www.pnim.co.il
צילום: בן רוטשטיין

חלומות

הרוב המוחץ של הפרויקטים שלי הם בגדר תכנון ועיצוב של בתים גדולים צמודי קרקע. הייתי שמחה מאוד לגוון ולתכנן ולעצב דירה קטנה ומטריפה ללקוח נועז ו/או דירת נופש בסטנדרט גבוה.
בנוסף, אני מזמנת לי לעתיד לקוחות שירצו "בית בהפתעה", כלומר פרויקט שבו אני מאשרת מול הלקוחות את הסקיצות התכנוניות, את לוחות ההשראה, את חומרי הגמר הראשיים ואת פריטי הריהוט הדומיננטיים, אבל הם נותנים לי יד חופשית בכל שלב האיבזור הסופי ולמעשה נכנסים לגור בבית מאובזר ומולבש קומפלט.

צילום: בן רוטשטיין

מפרגנת

יש בארץ המון מעצבות ומעצבים מוכשרים שאני לוקחת מהם השראה. לאחרונה התחלתי לעקוב אחרי אפרת ויינרב, ומאוד התחברתי לקווים העיצוביים המגוונים שלה. ניכר בהם הרבה מאוד תחכום, ויש בהם שילובים מיוחדים של חומרים במינונים מדוייקים.

צילום: בן רוטשטיין

שלושה טיפים 

טיפ מס' 1: לכאורה טריוויאלי, אבל נתקלתי בכל כך הרבה אנשים שהיו פזיזים ונפלו. אל תקנו נכס אם אתם לא בטוחים ב-100% שהוא מתאים לכם, ועל אותו המשקל בדיוק, במידה ואתם בונים בית מאפס, אל תאשרו לאדריכל להגיש תכניות להיתר לפני שיש לכם ביד תכנית העמדה מפורטת שאתם שלמים איתה לחלוטין ומבינים אותה. זה אומר שעוד לפני ההגשה להיתר, חשוב שתדעו איזה גודל מקרר אתם רוצים שיהיה לכם, מה המיקום המדויק של הכיור במטבח, היכן יהיה מקום לדייסון, לשואב הרובוטי, לארונות החשמל והתקשורת, למרכזיות המים, למחסן בגינה, ולכל פונקציה נוספת שחשובה לכם.
בנוסף, חשוב שתוודאו איך ייראה מערך המיזוג, מה המימדים של החלונות והפתחים בבית וגם של הריהוט שמוצג בתכניות ההעמדה שקיבלתם. ולמה? כי פריטי ריהוט בתכנית ההעמדה לעיתים יהיו "מוקטנים" על מנת לגרום לאשליה שהחלל מרווח דיו, וכך אתם עלולים למצוא את עצמכם בפועל עם חלל קטן שלא מכיל את כל הפונקציות שרציתם.
טיפ מס' 2: לא להתפשר על בעלי המקצוע השונים שמלווים את תהליך השיפוץ/הבנייה/ההלבשה. חשוב שיהיו מקצוענים בתחומם, ולא פחות חשוב – שיהיה באמת איכפת להם מכם ומהצרכים שלכם.
טיפ מס' 3: לא לוותר על ההלבשה הסופית. היא זו שמכניסה כל כך הרבה אופי וחום לבית.

לאתר של אורלי רייס>>
לדף הפייסבוק של אורלי>>
לחשבון האינסטגרם של אורלי>>
לכרטיס העסקי של אורלי רייס>>

6 תגובות

  1. ניב הגב

    מדהימה !!! קשה להסביר במילים פשוטות את עומק המקצועיות,זה שילוב נדיר של עיצוב שפגש את החלומות שלנו,בנעם מותאם תקציב עם ליווי צמוד צעד צעד עד שכל החלקים מתחברים .יחס אישי ופיקוח צמוד שאכן כל השלבים מתבצעים באופן נכון ומקצועי. המשפחה שלנו זכתה לפני שנתיים ועד היום אנחנו מזהים את היד של אורלי בבית ומברכים. פשוט אלופה !!!!

  2. נרקיס חן הגב

    אורלי את מוכשרת ברמות!! ובכל פרוייקט שלך ניכרת הירידה שלך לפרטים והעיצוב הנפלא! ובתור קולגה אני מודעת למשמעויות של כל דבר. את ללא ספק בתחום הנכון לך ואיזה כיף לעולם שאת יוצרת בו בתים שכאלה 🙂

  3. רוני ראובן הגב

    ירידה לפרטים ויכולת לדייק מדהימה!!!

  4. סיון אביב הגב

    אורלי אדם מקצועי ואיכותי, מוכשרת ומדוייקת בדרכי נועם, סבלנות והקשבה מגיעה לעיצוב מוקפד וחם בהתאם למגבלות, לצרכים ולחלומות.
    הבחירה בה כמעצבת פשוט חלום שמתגשם!

  5. נירה הגב

    מתכננת ומעצבת שעושה חשק לקנות בית חדש. מקצוענית, רגישה לאנשים ולניואנסים,
    שותפת אמת לתהליך כל כך משמעותי.

השארת תגובה