תפיסתה העיצובית של מעצבת הפנים הילה פרי מתמקדת בחיבור בין בתים לאנשים, תוך שימת דגש על פונקציונליות, נוחות, אותנטיות ואסתטיקה. הסגנון העיצובי של הילה הוא אקלקטי, חם וצבעוני במידה – סגנון המשלב עיצוב כפרי קליל בשילוב פרטי וינטג' וגם פריטים תעשייתיים. ביקשנו מהילה לספר לנו על החיבור שלה לסגנון האקלקטי ועל מה כדאי לשים לב כשמעצבים בסגנון הזה.

www.pnim.co.il
צילום: אורית ארנון

אקלטיות

הילה פרי: כמעצבת פנים אני מחוברת מאוד לתחום העיצוב האקלקטי, ונהנית מהאתגרים והאפשרויות הבלתי מוגבלות שהוא מציע. אני מוצאת סיפוק רב ביצירת מרחבים ייחודיים ומלאי אופי, אשר משקפים את אישיותם של לקוחותיי. עיצוב אקלקטי הוא סגנון עיצוב יחודי, המשלב אלמנטים ממספר סגנונות עיצוב שונים. הוא מאפשר יצירתיות וביטוי אישי, וכתוצאה מכך חללים המעוצבים בסגנון זה מעניקים תחושה מלאת אופי. בניגוד לסגנונות עיצוב קלאסיים, שם קיים קו עיצובי מוגדר, בעיצוב האקלקטי אין חוקים קבועים. לעתים קרובות נשלב בחלל אקלקטי טקסטורות, צבעים וצורות מנוגדים, שילוב חדש וישן, פאטרנים שונים, חומרים שונים ועוד.
כך למשל, אם הלקוחות פונים אליי כי הם אוהבים עיצוב כפרי, תמיד אשאף לתת טוויסט לכיוון פחות כפרי כמו שילוב של שיש כהה יותר במטבח כפרי, או שילוב תעלת מיזוג חשופה במראה תעשייתי-מודרני.

www.pnim.co.il
צילום: הגר דופלט
www.pnim.co.il
צילום: אורית ארנון

התאמות

בפגישה הראשונית עם לקוחות, אני תמיד מגלה שתחומי עניין ותחביבים אישיים יכולים לתת לנו השראה, ולהפוך את ביתם לכזה המשקף אותם. בעיצוב אקלקטי תמיד חשוב להתאים את הסגנון לצרכים ולטעמים האישיים של הלקוח. חשוב להבין מה הלקוח אוהב ומה חשוב לו, ולבחור פריטים שיתאימו לאורח חייו. תוך כדי התהליך חשוב מאוד לא ללכת לאיבוד בתוך שפע האפשרויות, ולהימנע מיצירת מרחבים עמוסים ומבולגנים או כאלה שנראים כמו תערוכת עתיקות.
חשוב לי לשלב פריטים ותיקים בעלי ערך רגשי בעיצוב החדש. זו יכולה להיות כורסה אהובה ומלאת זיכרונות שניתן לרפד מחדש, או פריט שעבר בירושה, או אוספים מעניינים וייחודיים. בחירת
פריטים מתאימים יכולה להיות משימה מורכבת, וחשוב לבחור פריטים איכותיים ופונקציונליים. אני תמיד בעד לבחור פריטים חדשים או קיימים שיוכלו להיות שימושיים ולא רק יתפסו מקום כקישוט.

עיצוב: הילה פרי, צילום: מאיה אבגר, www.pnim.co.il
צילום: מאיה אבגר
עיצוב: הילה פרי, צילום: מאיה אבגר, www.pnim.co.il
צילום: מאיה אבגר

צבעים

בדרך כלל אני בוחרת צבע אחד או שני צבעים שיהוו הבסיס הרגוע והדומיננטי בחלל ובאמצעותם אני מייצרת את האווירה הרצויה.
לצבעוניות הבסיס שבחרתי אני אוסיף מעט צבעים נוספים, כדי להוסיף עניין ויזואלי. ברוב המקרים אבחר בגוונים נועזים יותר, המשלימים את הצבעים הדומיננטיים שבחרנו, תוך כדי תוספת של ניגודיות וריגוש.
גם טקסטורות וגימורים שונים יכולים להשפיע על תפיסת הצבע בחלל – גימור מט, מבריק, מתכתי או כל גימור אחר – יכולים להשפיע על האופן שבו צבעים מתקשרים עם האור.

www.pnim.co.il
צילום: הגר דופלט

מיקוד ואיזון

אני תמיד ממליצה לא ליצור יותר מדי נקודות מיקוד כדי לא להציף את החלל בתחושת עמוס. גם פחות מדי נקודות מיקוד לא רצויות, כי אז עלול להיווצר חוסר עניין ויזואלי. מציאת האיזון הנכון בין הקצוות הללו היא המפתח ליצירת עיצוב אקלקטי מעניין ויפה. האיזון עוזר ליצור הרמוניה.

עיצוב: הילה פרי, צילום: מאיה אבגר, www.pnim.co.il
צילום: מאיה אבגר
עיצוב: הילה פרי, צילום: מאיה אבגר, www.pnim.co.il
צילום: מאיה אבגר

עיצוב ידידותי לתקציב

אני אוהבת לשלב בעיצוב האקלקטי גם פריטים שנרכשים ביד שנייה, חנויות ווינטג' ושווקי פשפשים. שם אפשר לגלות רהיטים ואביזרי ווינטג' ייחודיים במחירים נוחים המתאימים גם לתקציבי עיצוב לא גדולים. מקורות אלה מציעים לעתים קרובות יצירות מיוחדות וחד-פעמיות שיכולות להוסיף עומק ואישיות לעיצוב האקלקטי.
אני ממליצה
לעקוב אחרי אירועי מכירות, מבצעים וחיסול בחנויות רהיטים וקמעונאים מקוונים, כדי להשיג מבצעים שווים על רהיטים ואביזרי נוי. כדאי לקנות חפצים רב-תכליתיים שיכולים להתאים את עצמם לסגנונות עיצוב שונים, ולהתפתח עם הטעם המשתנה לאורך השנים. בחירה בעיצובים נצחיים עם קווים נקיים וצבעים ניטרליים היא בסיס טוב לשילוב בקלות עם אביזרים אקלקטיים ליצירת מראה מגובש וגמיש.
אם אתם מתחברים לנושא של DIY אז צביעת רהיטים ישנים למשל, או ריפוד מחדש יכולים להוות דרך חסכונית בעיצוב, ולהוסיף נגיעות מותאמות אישית.

עיצוב: הילה פרי, צילום: מאיה אבגר, www.pnim.co.il
צילום: מאיה אבגר
www.pnim.co.il
צילום: מאיה אבגר
www.pnim.co.il
צילום: הגר דופלט

טקסטיל

כדי לייצר חלל אקלקטי אני ממליצה להקדיש הרבה תשומת לב לנושא הטקסטיל. השימוש בשכבות של טקסטיל בעל טקסטורות ודפוסים שונים הוא גם נוח לתקציב, וגם מוסיף סוגים שונים של סגנונות אל החלל. אני נוהגת לערבב ולהתאים בדים שונים, צבעים שונים וסגנונות שונים בכריות ובשטיחים, כדי ליצור עניין ועומק מבלי לשבור את הכיס.

www.pnim.co.il
צילום: הגר דופלט
צילום: מאיה אבגר

אמנות

אמנות מבטאת את האישיות של הלקוח ומוסיפה עניין ויזואלי ועומק לחלל. בעיצוב האקלקטי האמנות ממלאת תפקיד מרכזי באמצעות ערבוב והתאמה של סגנונות אמנות שונים, בין אם מדובר בציורים עכשוויים, צילומי וינטג' או אפילו פסלים מופשטים.
חשוב לבחור מספר מצומצם של פריטי אמנות שימשכו את תשומת הלב וישמשו כמוקד. זה יכול להיות ציור גדול בקיר דומיננטי, קיר גלריה של יצירות אמנות קטנות יותר, אלמנט פיסולי באזור בולט או יצירות אמנות אישיות של בעלי הבית בתוך ספרייה שהותאמה אישית על ידי נגר לצורכי תצוגה. האמנות צריכה להשתלב היטב עם אלמנטים אחרים שנמצאים באותו חלל כגון רהיטים, טקסטיל ואביזרי נוי.

www.pnim.co.il
צילום: אורית ארנון

אצלי בבית, אני מקפידה אחת לעדכן כל מספר חודשים את העיצוב המגוון על ידי סיבוב ורענון של אוסף האמנות שלי, בשילוב שינוי מיקום הרהיטים. השינוי הזה גורם לי להביט בחלל בצורה שונה וחדשה ולהתרגש ממנו מחדש. 

www.pnim.co.il
צילום: הגר דופלט

תקשורת

בתהליך התכנון שלי עם הלקוחות אני מקפידה לשמור על תקשורת פתוחה שבה אני מעודדת אותם לשתף תמונות או דוגמאות של חללים אקלקטיים שקרובים לחזון שלהם. כך אני מצליחה להתאים את העיצוב האקלקטי לטעמם. בסופו של תהליך, אני נפרדת מהם והם אלה שצריכים להרגיש שהם מוקפים בחפצים ובפריטים שהם מחוברים אליהם. לכן, כמו בכל סגנון אחר וגם בעיצוב האקלקטי, לא אלחץ עליהם לבחור בדברים שאני יותר אוהבת, אלא במה מה שיוצר עבורם תחושה של נוחות ביתית ונעימה.

עיצוב: הילה פרי
לאתר של הילה פרי>>
לעמוד הפייסבוק של הילה>>
לאינסטגרם של הילה>>
לכרטיס העסקי של הילה>>

עוד על הילה פרי>>

השארת תגובה