מעצבת הפנים עדי שקד מתמחה בתכנון ועיצוב של דירות ובתים פרטיים, ודוגלת בעיצוב אישי ופרטני, נטול טרנדים. הבתים שעדי מעצבת מאופיינים באיזון בין הפרקטי לבין המעוצב, ובמהלך תהליך העבודה היא מקפידה על התאמה של כל אחת מהבחירות עבור הלקוח, תוך כדי שהיא מכוונת את הלקוח לבחירות שיעמדו במבחן הפרקטיות והזמן.
חמש עובדות
1. אני נשואה ואימא לשלושה בנים.
2. עיצוב תמיד היתה התשוקה שלי, אבל רק לאחר שהפכתי לאמא העזתי להפוך את התשוקה לעבודה שלי. אני עוסקת בעיצוב פנים כעצמאית מזה חמש שנים. חיה ונושמת עיצוב ופריקית של אסתטיקה, סדר וארגון. אוהבת חומריות והלקוחות צוחקים עלי שאני מלטפת את האריחים בכל סיור לבחירת חומרים, כי בעיניי זה מתבקש. אני לעולם לא אסתכל מרחוק על חומר גלם בלי לגעת ולהרגיש את המרקם שלו. חומרים זה עולם ומלואו בעיניי, ואני דוגלת בכמה שיותר חומרים טבעיים.
3. אני לומדת כל הזמן. מקפידה להירשם לקורסים שונים שיעשירו אותי, הן מבחינת כלים טכניים לעבודה והן מבחינת חשיפה לחומרים חדשים, וכמובן להשראה. אני מאמינה שבתחום שלנו חייבים להתפתח כל הזמן וידע מאפשר לי את זה.
4. אני פרפקציוניסטית ומאוד קשה בדרישות עם עצמי, לא מוותרת לעצמי ולא מאפשרת קיצורי דרך.
5. אני מציירת מגיל קטן ולמדתי בתיכון תלמה ילין במגמת אומנות פלסטית (ציור ופיסול). אומנות, חומר וצבע תמיד היו אהבה ותשוקה שלי.
ההתחלה
למדתי עיצוב ותכנון פנים באוניברסיטה הפתוחה במשך שנתיים. ובתום הלימודים בעלי ואני רכשנו דירה שהיתה ישנה ומוזנחת ודרשה שיפוץ מסיבי. זה בעצם היה הפרויקט הראשון שלי, אז לשמחתי הרגשתי בנוח "להתגלח על עצמי" ולא הייתי צריכה לחשוש להרשים לקוחות או לעשות טעות שתפגע בהם. עיצבתי כפי שרציתי בלי שאצטרך לקלוע לטעם של מישהו אחר וזה נתן לי חופש ובטחון בפרויקטים הבאים.
הרגע בו הבנתי שאני רוצה לעצב
למדתי משפטים ומנהל עסקים ועבדתי כעורכת דין לענייני נזיקין במשך שנים רבות. אחרי שילדתי את בני הבכור הרגשתי שינוי משמעותי וכבר לא התחברתי לעבודה כעו"ד. פתאום כל הנוקשות והאסטרטגיות, המלחמות על הכסף, לא דיברו אליי. תמיד אהבתי עיצוב, אבל ראיתי בו כתחביב – עיצבתי לבני משפחה. לאחר שהפכתי לאמא הבנתי שאני רוצה לעבוד בעבודה שבה אני יוצרת ומגשימה חלומות ועוסקת בעשייה של טוב ויופי במקום הכי אישי של אנשים – הבית שלהם.
ייחוד
העיצוב שלי מודרני ונקי, הרמוני. אני אוהבת שהחלל נושם, ולכן אני נדרשת לעיצוב שהוא מאוד מדויק. אם לא אבחר את הפריטים המדוייקים, החלל עלול להיתפס כריק ולא כנושם. אני אוהבת שכל פריט מקבל את הבמה של ולא מאפיל על האחר.
אני מקפידה שהעיצוב יהיה פונקציונלי. לעולם לא אתפשר על זה. העיצוב והתכנון חייבים להתאים לשגרת היום יום של הלקוחות כמו כפפה ליד.
תאורה מאוד חשובה בעיניי ואני מקפידה על הרבה נקודות תאורה, גם טכנית וגם דקורטיבית. תאורה נכונה תיתן אוירה רומנטית כשצריך, ותציף אור שוטף כשצריך. כך למשל, תמיד אתכנן תאורה עם הדלקה נפרדת בסלון, תאורה שאני קוראת לה "תאורה שמדליקים כשצופים בסרט", גם במאסטר הורים יש לי נקודת תאורה אווירתית ועוד.
אני לא מאמינה בלהכתיב ללקוחות מהו העיצוב הנכון אלא מאמינה שזהו תהליך דינמי ומשותף. בסופו של דבר זה הבית שלהם והם צריכים להיות שלמים איתו ולחיות בו. לכן אני מתעקשת על המונח ליווי – אני מלווה אותם בעיצוב ולא מעצבת להם. אנחנו יחד בפרויקט הזה.
היום לשמחתי אני יכולה להגיד שאני לא רואה את עצמי עוסקת בשום דבר אחר. אחרי שהיתה לי קריירה בתחום אחר לגמרי היום אני יודעת שאני לגמרי נמצאת היכן שאני אמורה להיות. אני כלל לא רואה בעבודה שלי "עבודה", אלא זכות. אנשים נותנים לי ללוות אותם בתהליך מאוד אישי, הם מכניסים אותי לבית שלהם. זה כל כך הרבה מעבר לעבודה. נרקמות מערכות יחסים ביני לבין הלקוחות, הם רבים ביניהם לפניי, הם משתפים אותי על קשיים עם הילדים, זו דינמיקה אינטימית ואני חושבת שזה מה שמייחד אותי. אני לא באה רק כדי לסדר לאנשים בית יפה, אני רואה בעיצוב פנים עיצוב של סביבת חיים ואני מאוד נקשרת ללקוחות ומלווה עם יחס אישי מאוד.
מחוייבות
אני מאוד פדנטית ולא אקח פרויקט שאני לא בטוחה שאני יכולה להצטיין בו. אני מרגישה אחריות כלפי הלקוחות שלי שחוסכים ממיטב כספם לבית חלומותיהם. הלקוחות תמיד צוחקים עלי שאני שומרת להם על הכסף יותר מאשר הם. התקציב מאוד חשוב לי, אם לקוח הגדיר סכום מסוים אני לא אעבור אותו. אני אדם של מילה. בפרויקטים של תקציב מוגבל, אני מאמינה שיש דברים כמו תשתיות שחובה להשקיע בהם – בשביל זה השיפוץ נועד. אם לא נשאר כסף, אז ניתן למצוא ספה זולה או חדר ילדים מאיקאה. להלבשה וסטיילינג יש פתרונות רבים במגוון תקציבים. לעומת זאת, חיסכון בתשתיות בטווח הארוך יעלה ביוקר. לכן, תמיד אכוון להשקעה בתשתית ואשאיר לריהוט את שארית התקציב. אני יודעת היום איך להלביש בית בשילוב של מותגים יחד עם מקומות זולים בצורה חכמה, כך שאם בחרנו ספה זולה היא לא תיראה זולה בחלל. הסוד הוא בשילובים ובאיזון.
תכנון
כשאני מקבלת חלל שהוא בעייתי או לא אופטימלי ללקוחות ואני מסתכלת מלמעלה כמו על פזל שאני לא יודעת עדיין לאן כל חלק שייך, שם עבורי נמצא האתגר והכיף. הסיפוק הכי גדול הוא הפיצוח של התכנית. הרגע הזה שבו אני מרגישה שעליתי על זה והתכנית מוכנה בול למידותיהם של הלקוחות הוא רגע מספק ממש.
אנשים
בסופו של דבר העבודה עם אנשים והיכרות חדשה בכל פרויקט גורמת לי ללמוד ולחפש השראה חדשה, ריגוש חדש, כל פרויקט הוא קנבס נקי ואני מחפשת עבורו את היצירה המתאימה. האנשים שמגיעים אלי לרוב הם זרים לי ואני צריכה ללמוד ולהבין מה הטעם שלהם, מה הם אוהבים. לפעמים זה מביא אותי לעולמות תוכן חדשים וזה קסום בעיניי. כך למשל, אפילו בחדרי ילדים אני תמיד עוצרת ללמוד מה התחביבים שלהם, והרבה פעמים אני יכולה לשמוע על תחום פעילות שאני לא מכירה ואפנה לחקור אותו.
מאתגר
איכשהו בכל פרויקט יש בלת"ם שצץ. לא משנה כמה נתכונן, נדייק, נחשוב, נחקור, נמדוד ונתכנן, יש סיכוי שפתאום יצוץ צינור שלא ידענו עליו שמונע שבירה של קיר, או עמוד שלא הופיע בתכנון ואני נדרשת להתגבר עליו בזמן אמת מבלי לעכב את העבודה. אלו הרגעים המלחיצים, אבל הכי מספקים. טיפ שלי: אל תיבהלו, לכל דבר יש פתרון, רק צריך חזון ויצירתיות.
טיפ
אני מאמינה שתהליך בחירה של מעצבת פנים הוא מאוד רגשי. במיוחד כשמדובר על שיפוץ הבית שהוא תהליך ארוך ואמוציונלי. הכימיה והאמון מאוד חשובים תבחרו את המעצבת עם הבטן, לא רק לפי תיק עבודות. אל תלכו עם מישהי שלא נוח לכם איתה אפילו אם העבודות שלה יפות וקיבלתם עליה ים של המלצות.
לגבי השיפוץ – הטיפ הכי חשוב שאני יכולה לתת הוא שלא לצאת לביצוע לפני שהכל מוכן. לא רק תכניות אלא גם בחירה מלאה של חומרים, ריהוט ותאורה. הכל חייב להתלבש מושלם אחד לשני, ולא לקבל החלטות לפי אילוצי שטח אלא לתכנן הכל מראש.
עיצוב: עדי שקד
לאתר של עדי שקד>>
לעמוד הפייסבוק של עדי>>
לחשבון האינסטגרם של עדי>>
עוד על עדי שקד>>