אביטל אבן הר ורינת אביגדור מסטודיו סקאלה הן שתי אחיות שחולקות לא מעט אהבות משותפות וגם עובדות ביחד. רינת עוסקת בעיצוב פנים ואביטל בתכנון אדריכלי וביחד הן משלימות זו את זו ויוצרות בתים מלאי הרמוניה ואיזון אשר בכל אחד ישנו דגש מיוחד לתחום הטקסטיל, ובייחוד לווילונות.
קצת עלינו
רינת: למדתי עיצוב פנים באורט, ואני בעלת התמחות של 18 שנים בטקסטיל לבית, והלבשה של חללים. בנוסף למדתי את תורת הצבע.
אביטל: למדתי תכנון אדריכלי ועיצוב פנים באולטימה, יש לי מעל 10 שנות ניסיון בהובלת פרוייקטים אדריכליים ללקוחות פרטיים, חברות הייטק ומשרדים.
ככל הנראה, יש לנו משהו מאוד מגובש ובטוח ביכולת לייצר אווירה הרמונית ועדכנית ולממש אותה יחד עם הלקוח, אחרי שהקשבנו לו באופן מעמיק. זה משהו שמייחד אותנו והוא ב-DNA שלנו. רוב הלקוחות שלנו מגיעים אחרי שראו את אופי השילובים, הצבעוניות, והקומפוזיציות שאנחנו מייצרות.
החיפוש שלנו הוא לא אחרי דרמה – אלא אחר הרמוניה נעימה ומתמשכת. אם אנחנו מצליחות לייצר ביחד עם הלקוחות שלנו התרגשות קטנה בכל פעם שנפתחת הדלת – השגנו את המטרה.
הרגע בו הבנתי שאני רוצה לעצב
רינת: ידעתי מגיל מאוד צעיר שזה הייעוד שלי. אני אוהבת להקשיב לאנשים ולחבר את הדמיון שלהם לחלל אמיתי.
אביטל: לפני לימודי העיצוב הייתי PA של בכיר בתחום בנקאות ההשקעות. יציאה לחופשת לידה בגיל 39 (שלישית במספר) גרמה לי להבין שזה הזמן לשנות כיוון ומקצוע. החיבור לתחום העיצוב הרגיש טבעי ונכון. משהו שהיה חבוי שנים וחיכה לרגע המתאים להתעורר. שבוע אחרי תחילת הלימודים הרגשתי בבית לגמרי, בכל המובנים.
אחיות
אנחנו אחיות ובאנו מאותו מקום על כל מובניו. לא מעט שנים זזנו במקביל, זו לצד זו. הרגע שבו הצטלבו דרכינו המקצועיות ונוצר הניצוץ העדין שלנו הוא רגע מאוד מיוחד עבורנו. זה לא היה ברור מאליו, אבל אחרי זמן קצר הרגשנו את הסינרגיה. זה מהרגעים האלה שאתה מגלה שנוצר כאן משהו חדש.
צבע
צבע זה החיים, צבע זה תחושות, תעוזה, ביטוי אישי. שילובי צבעים זו אנרגיה. אנחנו נמשכות לצבעים ומשתדלות להיות קשובות ללקוחות אשר עומדים מולנו, זורמות עם טעמם, לפעמים גם מציבות קווים אדומים.
אצל כל אדם הצבע מתיישב על מקום מיוחד לו. חלק מחפשים בו שלווה ושקט, חלק חייבים כתמים עזים. הכי קל להתחבר לצבע, אבל בדרך ישנן החלטות יותר פרגמטיות, תכנוניות ומורכבות להבנה עבור הלקוחות. הדיבור על צבע תמיד מקרב הופך את הארכיטקטורה לחיה, פועמת. זוהי שיחה שמאפשרת לנו להיות מאוד מסונכרנות, ובדיאלוג מתמיד עם הלקוחות.
וילונות
אנחנו מתמחות בעיצוב וילונות – מאמינות בקסם שוילונות יכולים לחולל, ובהרמוניה והאווירה שהם יכולים ליצור. שמות דגש על הטיפול בחלונות המחברים בין החוץ לפנים, מצד אחד הרכות הבלתי מתפשרת שמכניס הטקסטיל לאופי הבית, ומצד שני מאפשרות את כניסת החוץ פנימה. מבחינתנו, בית ללא וילונות הוא בית אשר לא הושלמה בו עבודת העיצוב.
מלקטות
נקודת התחלת איסוף הפריטים עבור הפרוייקטים שלנו היא תמיד עם מה שכבר יש. זה מוסיף המון לאופי הבית. אם מדובר בפריטים מיוחדים שנאספו על ידי הלקוחות או פריט שקיבלו בירושה ויש אליו קשר סנטימנטלי. לפעמים מדובר באוסף ייחודי או בד מעניין שמקופל בארון, תמונה שזקוקה למיסגור חדש ועדכני. משם אנחנו עוברות לשיטוט וחיפוש בחנויות ובתי מלאכה, אחר הפריטים שישלימו את הקונספט העיצובי שגובש.
הכי כיף
האנשים שאנחנו פוגשות באמצע הדרך, הדינמיקה של התהליך, החיבור לתקציב והאתגר, ולבסוף התוצאה. אין משהו יותר מרגש ומספק מלקוח שאוהב את מה שיצא.
גם השותפות שלנו היא סוג של כיף, של עניין, של למידה, אפילו שאנחנו אחיות המכירות זו את זו, יש דינמיקה מפרה ומעשירה באופן אישי.
מאתגר
האתגר המקצועי הוא לגרום ללקוחות לסמוך עלינו, לתת יד ולצאת, לתת בטחון, להוביל, להתחבר לתקציב, להיות קשובות, להכיל לעמוד בלוחות זמנים, לקחת אחריות. גם חשוב לנו תמיד להתעדכן מה קורה בארץ, בעולם להיות מחוברות, להתרגש, להשתנות.
וכמובן אחד האתגרים הכי גדולים עבורנו הוא נושא הפרסום, השיווק והנוכחות ברשתות החברתיות. אם אתה לא שם אתה לא קיים. זה לא משהו שבא לנו באופן טבעי, ואנחנו עדיין מחפשות את המתכון שמתאים לאופי שלנו. התיעוד בכל שלב בתהליך, הצילום, הדיבור מול מצלמה, אנחנו מבינות שנמצאות בעידן מאוד דינמי תקשורתי ובלתי אמצעי.
רינת: אני לומדת מהבנות שלי, שהן נערות המתחזקות עמודי אינסטגרם אישיים ונותנות לי ביקורת. אני לא שם לצערי, זה מאתגר אותי מאוד.
פריטים שלא נוותר עליהם
מבחינתנו בלתי אפשרי לוותר על טקסטיל בבית מכל סוג: וילונות כריות, שטיחים. וכמובן על צנצנת זכוכית עם צמח, צמחייה בעציצים, גוף תאורה מלא אופי, רהיט ישן, תמונה.
החנות הסודית
אין היום חנויות סודיות, הכל כל כך חשוף, מונגש ומוחצן. יש את חנויות היד 2 שבהן תמיד אפשר למצוא את הפריטים שסוגרים את הפינה של המשהו המיוחד הזה שאין בשום מקום אחר.
לאחרונה מסתמנת נטייה של לקוחות לבצע את רכישות יותר אינטרנטיות, בעיקר הלקוחות שמדודים בזמן ורוצים לסמן וי מהיר. גם הקורונה-טיים לימד אותנו לבחור פריטים מתמונות דרך הנייד.
עיצוב: סטודיו סקאלה
לעמוד הפייסבוק של סטודיו סקאלה>>
אשמת שתצרו איתי קשר