רותם עומר ונטלי טולדנו, מעצבות פנים, בעלות סטודיו אינטו לעיצוב מסחרי. הן הכירו זו את זו במהלך לימודי התואר לעיצוב פנים ומאז הן כבר שבע שנים מחפשות ביחד בסטודיו המשותף שלהן את האלמנט ה״אחר״ שיבליט את בתי העסק שהן מעצבות ויכניס בהם עניין בעידן שבו חלק גדול מאיתנו מעדיף קניות באונליין. צילום: טלי תלמיד, צילומים: תמיר רוגובסקי, www.pnim.co.il

חמש עובדות

נטלי:
1. חובבת אפייה מילדות ובוגרת קורס קונדיטוריה של אסטלה.
2.
אוהבת וחוקרת את התרבות היפנית, מתחברת לסטייל ולאופנה, למינימליזם ודיוק היפני.
3. אני בזוגיות עם עינר ויש לי שתי צ׳ינצ׳ילות בשם מרתה ובוב.
4. רקדתי 12 שנים ועשיתי בגרות במחול, תמיד התחברתי לתחומי היצירה.
5. אני צמחונית מגיל 24.

רותם:
1. אוהבת את הים וזה המקום בו אני מתמלאת באנרגיות חדשות ומקבלת השראה.
2. עיצוב מלא צבע ופרטים מרגש אותי בכל פעם מחדש.
3. נשואה לאופק ואמא לבקי – כלבת מים פורטוגזית.
4. גרים בתל אביב כבר 8 שנים אבל במקור מאבן יהודה. אוהבת את הרעש והבלגן העירוני, ואפילו את הבנייה.
5. עבודת הגמר שלי בלימודי התואר הייתה תכנון בית מלון בתוך טחנת קמח. מאז זה חלום שאני רוצה להגשים במציאות.

עיצוב: סטודיו אינטו, צילומים: תמיר רוגובסקי, www.pnim.co.il

ההתחלה

אנחנו בוגרות תואר לעיצוב מהמכון הטכנולוגי בחולון HIT, סיימנו את הלימודים בשנת 2015. לאחר סיום הלימודים הבנו שעבודה כשכירות במשרד עיצוב היא לא עבורנו, ובהחלטה אמיצה ומאוד אינטואיטיבית החלטנו להקים סטודיו משלנו.
לשתינו היה רקע רחב במכירות ואהבה לתחום, לכן החלטנו לשלב את הפן העיצובי והפן השיווקי בהתמחות של עיצוב מסחרי. מאז ועד היום אנחנו משלבות בכל פרויקט שלנו את החשיבה משני הכיוונים האלה.
מההתחלה הצלחנו לראות כמה העיצוב שלנו תורם להצלחת העסק, ועם הזמן התחדדה בנו חשיבות הקונספט של העיצוב – הסיפור שהוא מספר והפן הרגשי שיש לעיצוב החלל על הלקוחות.

עיצוב: סטודיו אינטו, צילומים: תמיר רוגובסקי, www.pnim.co.il

הרגע בו הבנתי שאני רוצה לעצב

רותם: הייתי בטיול של אחרי צבא בהודו. ובאחד מהחלקים חסרי המעש שיש בטיול כזה, קניתי ערכה של צבעים ודפים והתחלתי לשרטט את החללים שאנחנו מבקרים בהם. ואז הבנתי כמה החללים שאנחנו שוהים בהם משפיעים עלינו והבנתי גם שאני רוצה לדעת עוד על התחום. שם החלטתי להירשם ללימודי עיצוב. עד אז הייתי בטוחה שאלך ללמוד שיווק.
נטלי: אני הגעתי להודו עם כמה כיוונים ללימודים. כולם היו קשורים לעיצוב ויצירה, אבל הייתי צריכה לחדד לעצמי את המקצוע המדויק. יום אחד פגשתי מישהי והתחלנו לדבר על עיצוב פנים שהיה גם הפאשן שלה, השיחה גרמה לי להבין שזה מה שאני רוצה לעשות באופן מקצועי. פתאום הכל התחבר והרגיש שמצאתי. ומיד כשחזרתי לארץ, נרשמתי למכינה לעיצוב והשאר היסטוריה. 

עיצוב: סטודיו אינטו, צילומים: תמיר רוגובסקי, www.pnim.co.il

ייחוד 

אנחנו מנסות להגיע לכל פרויקט עם ראש נקי בשביל ליצור עיצוב שמאפיין את העסק. תמיד מנסות לשלב אלמנט חוויתי, זה יכול לבוא לידי ביטוי בחזית מאוד מעניינת או אלמנט תצוגה חוויתי, או אפילו צבע מאוד בולט. יוצרות בכל פרויקט משהו חדש.
לא משתמשות בטרנדים ומנסות לשים את עצמנו בנעליים של הלקוח ולחשוב מה יגרום לו ליהנות בחלל ולחזור אליו. הלקוחות שלנו הם כמונו במובן הזה, אוהבים את הצבע, את העיצוב החם והחווייתי, רוצים ליצור חלל מעניין ומפתיע שמכניס עניין.

עיצוב: סטודיו אינטו, צילומים: תמיר רוגובסקי, www.pnim.co.il

עיצוב: סטודיו אינטו, צילומים: תמיר רוגובסקי, www.pnim.co.il

עיצוב מסחרי

אנחנו אוהבות מאוד לפתח את הקונספט, להתפרע איתו. נותנות לדמיון להוביל אותנו וזה תהליך מהנה ויצירתי . לפעמים אנחנו מרגישות שלקחנו אותו רחוק מדי, אבל אז גם הלקוח נדבק בהתלהבות, ובסוף נוצר עסק ייחודי שמשרת היטב את מטרותיו. זה מתאים לנו, כי אנחנו נוטות להשתעמם בקלות וזה עוזר לנו להישאר חדות בעסק, תמיד מחפשות רעיונות וחידושים בתחום ומציבות לעצמנו אתגרים חדשים.
החשיפה שהחללים מקבלים היא מחמיאה, קהל רחב נחשף לפרויקטים שלנו וזה כיף וממלא באנרגיה לשמוע את התגובות ולדעת שאנחנו מצליחות לעזור לעסקים עם העיצוב שלנו.
בחללים מסחריים צריך לחשוב שיווקית על קהל היעד שיגיע. יש מטרה – לדייק את הנראות למוצר והלקוחות על מנת לעודד מכירות. למקסם את שטחי המכירה והתצוגה ולבנות קונספט עיצובי מותאם וייחודי לבית העסק. עיצוב חלל מסחרי הוא מדיד וזה עוזר לנו לדייק את עצמנו כל הזמן.

עיצוב: סטודיו אינטו, צילומים: תמיר רוגובסקי, www.pnim.co.il
נגרות ומסגרות: קאי דיזיין

צבעים וחומרים

החללים שאנחנו מעצבות הם צבעוניים ובולטים. אנחנו מאמינות ששימוש חכם בצבע יהיה בולט וזכיר, אבל לא מאוס. לעיתים הצבע יופיע בחזית, לעיתים באמצעי התצוגה או בגוף תאורה באופן שישרת את הקונספט ויופיע במינון נכון ביחס לכלל החלל. השימוש שאנחנו עושות בצבעים וחומרים הוא לא קישוטי או טרנדי. המטרה היא שהעיצוב ישרת את בית העסק לכמה שנים וייחד אותו.

עיצוב: סטודיו אינטו, צילומים: תמיר רוגובסקי, www.pnim.co.il
נגרות ומסגרות: קאי דיזיין

חוויה

חשובה לנו הכימיה ושיתוף הפעולה עם הלקוחות שלנו. חשוב לנו לבנות שפה עיצובית ייחודית לכל עסק שאנחנו מלוות ולחבר את החזון של בית העסק עם מה שהלקוחות שלו ירצו למצוא אצלו. להצליח לקחת את העסק קדימה עם עיצוב מדויק למסרים והלקוחות. הכי חשוב לנו להמשיך להתפתח מקצועית מפרויקט לפרויקט.
אנחנו מקפידות ליצור חוויה זכירה בחנות. בין אם בקיר צילום ייחודי (למשל קיר בחנות מקרונים שמורכב כולו מ-150 מקרונים אמיתיים שעד היום מככב ברשת) או אלמנט רגשי אחר שיחבר את הלקוחות למותג ויגרום להם לשוב לחנות ולקנות בה. 

עיצוב: סטודיו אינטו, צילומים: תמיר רוגובסקי, www.pnim.co.il

חנויות בישראל

בשנים האחרונות, הצרכנים כבר לא מגיעים לחנות רק כדי לקנות. רכישות באונליין נעשו קלות ומהירות, והרבה צרכנים אימצו את ההרגל. לכן, החנות הפיזית כיום צריכה לספק חוויה מעבר למוצר. החוויה הזו היא רגשית. חוויה שבשבילה ירצו לשוב לחנות בעולם האמיתי ולהרגיש משהו – מה שאין באונליין. ההבנה של הלקוחות שלנו שעיצוב הוא כלי שמעלה מכירות, ניכרת בשנים האחרונות, כמו גם ההבנה שהצרכנים מצפים למשהו אחר בחנות הפיזית. 

עיצוב: סטודיו אינטו, צילומים: תמיר רוגובסקי, www.pnim.co.il

מרגש

הרגע שבו אנו מציגות ללקוחות את ההדמיה של העיצוב שרקמנו לחלל הוא הרגע הכי מרגש בתהליך. התגובות שלהם וההרגשה שזה העיצוב שהכי נכון לעסק, מרגשות אותנו כל פעם מחדש וגם נותנות לנו מוטיבציה לראות את ההדמיה הופכת למציאות בתהליך השיפוץ המורכב. בימים אלה אנחנו עובדות על חנות עם קונספט מאוד לא סטנדרטי, שאנחנו מחכות נורא לראות אותה בסיום השיפוץ.

עיצוב: סטודיו אינטו, צילומים: תמיר רוגובסקי, www.pnim.co.il
נגרות ומסגרות: קאי דיזיין

טיפ

בשביל להגיע לעיצוב מסחרי מוצלח הוא חייב להיות אותנטי לעסק ולהביע את הערכים שלו בצורה הכי מדויקת. עיצוב לא צריך לעבור לידך ולהיראות טוב, הוא צריך לגעת ברגש ולעורר השראה.

עיצוב: סטודיו אינטו, צילומים: תמיר רוגובסקי, www.pnim.co.il
נגרות ומסגרות: קאי דיזיין

עוד משהו קטן

חשוב מאוד בתחום המסחרי להישאר תמיד עם הפנים קדימה. חנות/מסעדה או עסק שנכנס לתהליך של עיצוב ושיפוץ, צריך לרצות להיות חדשני בניראות ובחוויה שהוא מציע, על מנת למשוך אליו את הלקוחות. כדאי להעיז בתהליך העיצוב בשביל להגיע לתוצאה ששווה את המאמץ ואת ההשקעה.

עיצוב: סטודיו אינטו
צילומים: תמיר רוגובסקי
צילום תמונת פרופיל: טלי תלמיד

לאתר של סטודיו אינטו>>
לפייסבוק של אינטו>>
לאינסטגרם של אינטו>>

תגובה אחת

  1. קטי נאור

    וואו העבודות שלכן מוצגות בצורה מקצועית מדוייקת ברמה גבוהה