כאשר הפרוייקט הזה התחיל הדירה בהוד השרון הייתה עדיין בשלב בו חלוקת החללים כלל לא התאימה ללקוחות, וקשה היה להם לדמיין את התוצאה הסופית. המעצבת ליטל ויליגר הוקסמה מהדירה כבר בפעם הראשונה שביקרה בה והיא הצליחה לזהות את הפוטנציאל הגלום בדירה בכדי להפוך אותה לרחבת ידיים, מאוזנת ופונקציונאלית בתחושה של בית פרטי במרכז העיר.

עיצוב: ליטל ויליגר, צילום: הגר דופלט, www.pnim.co.il

המעצבת ליטל ויליגר משתפת: זוהי דירה רחבת ידיים בבניין בוטיק בהוד השרון, גודלה כ-200 מ"ר ובה חמישה חדרים. בדירה מתגוררים בני הזוג ניצן ואריק ביחד עם שלושת ילדיהם. את בני הזוג המקסימים, הכרתי כחצי שנה לפני שהתחלנו לעבוד על שיפוץ ותכנון הבית. הם היו עדיין בשלב החיפושים אחר הדירה המתאימה, וידעו כבר בהתחלה שהם רוצים שאלווה אותם בתהליך התכנון והעיצוב בנכס שיבחרו.

עיצוב: ליטל ויליגר, צילום: הגר דופלט, www.pnim.co.il

בתחילת הפרוייקט הדירה הייתה עדיין בשלב הגמרים וחלוקת החללים בה לא התאימה לנו, לכן היה ללקוחות קשה לדמיין את התוצאה הסופית. אני הוקסמתי מהדירה כבר בפעם הראשונה והתרשמתי מאוד מהמפתחים הגדולים, זרימת האור הטבעי והסביבה שהוא ריאה ירוקה שמקיפה את הדירה. ידעתי שלאחר תכנון נכון ושיפוץ מסיבי הדירה תהיה רחבת ידיים, מאוזנת ופונקציונאלית למשפחה.
הקונספט העיצובי של הדירה משלב את הרצונות האסתטיים והפרקטיים של בני המשפחה ביחד עם ה
נתונים האדריכליים שיש בחלל הדירה, ומכיוון שהדירה גדולה מאוד, החלטנו שאנו רוצים ליצור בה תחושה של בית פרטי במרכז העיר.

עיצוב: ליטל ויליגר, צילום: הגר דופלט, www.pnim.co.il

לפני התכנון החדש לא הייתה מבואת כניסה בדירה, ולצד דלת הכניסה היה חדר גדול שחתך את חלל המטבח בחצי מכפי שהוא כיום, וגם היה על חשבון פינת האוכל שיש כיום. בשיפוץ הורדנו את החדר הזה, והשארנו ממנו רק מזווה פנימי שאליו נכנסים מיחידת הארונות הגבוהים במטבח. באמצעות השינוי הזה גם פתחנו נישה גדולה לפינת אוכל עם נוחות מרשימה.
מצד שמאל לכניסה, שברנו את הקיר ויצרנו נישה עם ארון פונקציונאלי רחב ידיים הכולל הרבה מקום אחסון. חזיתות הארון עשויות ראטן בהיר, המעניק מראה מעוצב ואוורירי. בחרנו לתלות בקיר מול המבואה יצירת אומנות שמעניקה אדג'יות עם טוויסט מעניין. 

עיצוב: ליטל ויליגר, צילום: הגר דופלט, www.pnim.co.il

פינת האוכל מחברת בין המבואה והמטבח, ולכן היה חשוב לי להדגיש זאת ברמת הנגרות. ניתן לראות שהיחידה הגבוהה של המטבח תוכננה כך שהיא ממשיכה בקו אפס את הקיר של פינת האוכל.

עיצוב: ליטל ויליגר, צילום: הגר דופלט, www.pnim.co.ilהפלטה של שולחן פינת האוכל עשויה מעץ אלון מלא מולבן כמו ריצפת הפישבון, והרגליים שלה הן מברזל שחור מלבני, גם גוף התאורה בפינת האוכל הוא מברזל מושחר והוא פיס בפני עצמו. כיסאות העץ השחור מוסיפות אווירת בראסרי לחלל.

עיצוב: ליטל ויליגר, צילום: הגר דופלט, www.pnim.co.il

את המטבח תכננתי בעיצוב ראסטיק עם דקורים, קרניזים ואי רחב ידיים עם בוצ'ר מעץ אלון מולבן. היות והחלל הציבורי גדל באופן משמעותי בגלל שפתחנו את חלל המטבח והמבואה, נוצר שיח נפלא בין הסלון לחלל המטבח שהוא לב ליבו של הפרוייקט, ולכן לא היה לי ספק שהם צריכים לדבר באותה שפה עיצובית.עיצוב: ליטל ויליגר, צילום: הגר דופלט, www.pnim.co.il

את קיר הטלוויזיה בסלון השארתי נקי על מנת ליצור ניגודיות מעניינת בינו לבין קיר הבטון החשוף שמולו. היה חשוב לי שגם המזנון המחורץ הארוך יהיה אפור פסטלי בהיר וייטמע בגוון הקיר.

עיצוב: ליטל ויליגר, צילום: הגר דופלט, www.pnim.co.il
מיקמנו בסלון
לאב סיט עם הדפס גאומטרי-אפריקאי שמתחבר עם גווני המטבח, ספת ישיבה ארוכה בגוון טרה קוטה ושתי כורסאות מעוצבות בגוון בז' מאיר וחמים. בני הזוג אוהבים לארח והיה להם חשוב שהסלון יהיה פונקציונאלי לאירוח ויחד עם זאת גם יעניק תחושה ייחודית.

עיצוב: ליטל ויליגר, צילום: הגר דופלט, www.pnim.co.il

שולחן הקפה בסלון שאני כל כך אוהבת הוא שולחן מפלטת טראצו יפהפיה, בשילוב עם מסגרת ורגלי אלון טבעי מלא. אם מסתכלים מקרוב ניתן לראות שהפלטה של השולחן, היא בעצם פלטת הגוונים של הבית.

עיצוב: ליטל ויליגר, צילום: הגר דופלט, www.pnim.co.il

בחלל הציבורי, כמו גם בחללים הפרטיים, התקנו פרקט אלון מולבן מסוג פישבון על מנת ליצור חום ואחידות בחלל. פריסת הפישבון מתאימה יותר לחללים גדולים מאשר לחללים קטנים, אשר בהם הפישבון עלול לייצר עומס. היה חשוב לי לא להעמיס על חלל הסלון ולהשאיר אותו מאוזן ביחס למטבח שבו העיצוב הקלאסי "כבד".

עיצוב: ליטל ויליגר, צילום: הגר דופלט, www.pnim.co.il

בחדר המאסטר שברנו לגמרי את החלוקה המקורית, ותכננו את החלל מחדש, בהתאם לצרכי הלקוחות. ללקוחות היה חשוב שיהיה הרבה מקום אחסון בחדר, ובנוסף לחדר הארונות, הם רצו עוד ארון גדול בחלל החדר, לכן החלטתי שאני מעתיקה את מיקום דלת הכניסה לחלל המאסטר ממקומה הקיים, שמאלה – לקיר הארוך של החדר, ומצד ימין בכניסה לחלל המאסטר יצרתי מעין חדר ארונות פתוח לחלל שחלקו גבוה לטובת תלייה וחלקו נמוך לטובת אקססוריז והתארגנויות. בקיר הארוך מול המיטה יצרתי ארון מריצפה לתקרה שבמרכזו שידה נמוכה, וחלל מרכזי לטלוויזיה.

עיצוב: ליטל ויליגר, צילום: הגר דופלט, www.pnim.co.il

מעבר לפונקציונאליות היה לי חשוב מאוד שהחלל יהיה אסטתי ולכן ניתן לראות שהפינישים של הנגרות מסוגננים – סגירות עם קרניז לאורך התקרה, מסגרות וצוקל בולט ומעוגל. אלו הפריטים הקטנים שעושים את ההבדל הגדול בחלל. הגוון הכללי שנבחר לחדר השינה הוא אפור פסטלי, שמשרה רוגע ונינוחות, וגם מעשיר את החלל בשכבת גוון עדינה. הוספנו שטיח פולקלורי בגווני כחול נייבי וטרה קוטה – הגוונים של הבית. יצרנו בחדר אווירה רכה, אינטימית ואסקפיסטית עם פיין טיונינג של אלגנטיות עדכנית.

עיצוב: ליטל ויליגר, צילום: הגר דופלט, www.pnim.co.il

עיצוב: ליטל ויליגר, צילום: הגר דופלט, www.pnim.co.il

בדירה ישנם שלושה חללים רטובים: חדר רחצה כללי לשלושת הילדים, חדר רחצה ביחידת המאסטר ושרותי האורחים. כחלק מהקונספט העיצובי שמשלב מוטיבים טבעיים וים תיכוניים, המשותף לכל החללים הרטובים הוא שחיפינו באריחים רק את האזורים הרטובים שהם מאסט מבחינה פרקטית: בתוך המקלחת, באזור האסלה וכדומה, וניסינו להשאיר את שאר הקירות נקיים מחיפוי. זה מעניק אווירה יותר שלווה, נעימה, ומראה של חלל אינטימי ולא רטוב.עיצוב: ליטל ויליגר, צילום: הגר דופלט, www.pnim.co.il

במקלחת המאסטר השתמשנו באריחים בגווני גרייז' טבעי לחיפוי, ובריצוף ובנגרות שברנו עם טוויסט של אריחי סורנטו ים-תיכוניים מצויירים וארון רחצה. כאן, כמו גם בשאר חדרי הרחצה, הנגרות של ארון הרחצה תוכננה ועוצבה בנגרות אישית.

עיצוב: ליטל ויליגר, צילום: הגר דופלט, www.pnim.co.il

בחדר הרחצה הכללי שהוא הגדול מבין חדרי הרחצה, בחרנו באריחים מדוקקים באורך 1.80 מ' בצבע בז' בהיר עם גידים עדינים. הבחירה הזו נולדה מתוך הרצון לתת תחושה של מרחב, טבע וזרימה בחלל. השתמשנו באותו אריח לריצוף ולחיפוי על מנת על מנת לתת תחושה מאוזנת, מתוחכמת ונקייה. כאמור, את האזורים הלא רטובים הותרנו ללא חיפוי.

עיצוב: ליטל ויליגר, צילום: הגר דופלט, www.pnim.co.il

בשירותי האורחים, אני תמיד אוהבת לצאת מאזור הנוחות של הפרוייקט, ולשלב בחירות עם יותר תעוזה, אך עדיין היה לי חשוב לחבר את הבחירות שביצענו לחלל הציבורי, ולכן צבענו את החלל בגוון האפור העמוק של המטבח. אריחי הטראצו הכהים תורמים ליצירת האווירה הדרמטית שרציתי לייצר.

עיצוב: ליטל ויליגר, צילום: הגר דופלט, www.pnim.co.il

תמיד חשוב לי כמעצבת לתת כבוד בפרוייקטים שלי לכל חלל ולייחד אותו, תוך כדי יצירת זרימה ושיח עם החללים האחרים, וזאת באמצעות גוונים וחומרי גלם זהים. בדירה הזו הצלחנו להגיע לתוצאה שמעניקה תחושה של "טאון האוס" שניתן למצוא בבירות אירופאיות – בתים שמאופיינים בעיצוב קולוניאלי-קלאסי, עם נגרות מרשימה ומעוצבת, מפתחי חלונות גדולים ואיזון של צבעוניות וחומרים. 

טיפ מהמעצבת

בפרוייקט מורכב מאוד חשוב לעבוד מסודר, ולא לרתום את העגלה לפני הסוסים. עבודה על פרוייקט היא כמו עבודת מחקר, צריך להעמיק בה ולהבין את רצונות הלקוח, ללמוד את החלל תוך כדי תנועה, ולהיות סבלניים לתהליך וללקוחות. השקיפות מאוד חשובה, וגם הכלים, להכין תקציב מסודר, לוח השראה, הדמיות באם צריך, וכל דבר שיפשט את התהליך ללקוחות וייצר סינרגיה עם המעצב.

עיצוב: ליטל ויליגר
צילום: הגר דופלט

לאתר של ליטל ויליגר>>
לעמוד הפייסבוק של ליטל ויליגר>>
לאינסטגרם של ליטל ויליגר>>
לכרטיס העסק של ליטל>>
עוד על ליטל ויליגר>>

9 תגובות

  1. Rinat הגב

    רציתי לשאול אם אפשר מהיכן הגוף תאורה בפינת אוכל
    ושאפו על התכנון מאוד יפה

  2. לימור הגב

    אהבתי מאוד

  3. אודי הגב

    יש אפשרות לראות תכנית לפני ואחרי???

  4. שרית יפה הגב

    פרוייקט מקסים!!

    אשמח מאד לדעת היכן נרכש השטיח.
    מחפשת שטיח בעל מראה טבעי ורגוע, מבלי לוותר על האיכות וטרם נמצא לי כזה בארץ.

  5. זהבה הגב

    אהבתי את התיכנון והעיצוב!
    מהיכן נקנה שולחן הקפה בסלון?

  6. אורית הגב

    ,,,,מהיכן השולחן בפינת אוכל?

  7. חני הגב

    עיצוב מהמם ביופיו.פשוט מקסים.
    מהיכן הספה בסלון,ואיזה צבע הספה?

  8. לימור הגב

    מקסים:) אשמח לדעת מאיפה הווילונות שבסלון.

השארת תגובה