בקומת הכניסה ממוקם החלל הציבורי. החדר שתוכנן במקור כחדר מאסטר נפתח והפך למטבח מרווח עם מרפסת מקורה הצמודה אליו. המרפסת, בגודל 24 מ"ר, פונה לצפון ומשמשת את החלל הציבורי, ומתאימה לאירוח כמעט בכל מזג אוויר. שירותי האורחים שתוכננו במקור במרכז החלל הוסבו לחדר כביסה קטן ויעיל הפונה למטבח.
בכל אחד מהחללים בבית הושקעה מחשבה רבה בשילוב של הישן עם החדש, עם כל הרצון לשלב פריטים חדשים, בית אינו נבנה ביום אחד; לכן, שמרנו על חפצים ורהיטים ישנים מתוך הרצון לשמור על המשכיות, מעבר לשיקולי התקציב.
לבית בסגנון קלאסי היה ברור לי שרוב הבחירות יכללו חומרים טבעיים כמו עץ, אבן וברזל, אשר מעניקים רקע הולם לריהוט, לאביזרי העיצוב ואומנות שהיא חלק משמעותי בעיצוב הבית. הקונספט העיצובי התגבש אצלי לאורך השנים, כחלק מתהליכי תכנון ועיצוב בתי יוקרה רבים עבור לקוחותיי. את הבית הקודם שלנו עיצבתי תוך כדי השינוי המקצועי שלי – מעורכת דין למעצבת פנים, ובחלוף השנים הניסיון הרב שצברתי מאז סייע לי להשתמש בידע שצברתי אודות פריטי העיצוב המדוייקים עבורנו.
כך, למשל, גופי התאורה בבית החדש שלנו נבחרו מ-15 ספקים שונים מהארץ ומחו"ל. לאורך השנים שמרתי בזיכרון גופי תאורה ופריטים שונים שהשתמשתי בהם בפרויקטים קודמים, מתוך ידיעה שיום אחד ארצה לשלבם גם בבית הפרטי שלי, גם אם לא היה ברור לי עדיין היכן ומתי זה יהיה.
את גוף התאורה המיוחד לצד קיר הקמין והטלוויזיה המחופה בפרקט מסורק – פגשתי לראשונה בשבוע העיצוב בפריז בהשקה של חברת דה פדובה והמפגש עם מעצביו – מעצב יפני ומעצבת איטלקייה – הותיר בי רושם עז. הוא עשוי משלושה כדורים לבנים ללא נורה, שכן הם עצמם הנורה. בחרתי להקדיש עבורו מקום מיוחד המשתלב עם קיר הקמין ויוצר חיבור הרמוני בין הסלון למבואת הכניסה.
החלל הציבורי רוצף באבן טבעית בהירה עם טקסטורה עשירה, שיובאה מיוון. חיפשנו אבן שאינה לבנה או צהובה מדי, עם ורידים מעניינים. את האבן המדויקת מצאנו בחברת אבני טל, שדרכה גם נרכש הפרקט שהותקן בסוויטת המאסטר ובכל קומת המרתף. בחרנו להשתמש באותה אבן גם עבור המדרגות המחברות בין הקומות, ובמרפסת היוצאת מהמטבח. האבן משמשת גם לריצוף חדר שירותי האורחים.
ארונות המטבח הם של חברת המטבחים האיטלקית מודולנובה, שאיתה אני מרבה לעבוד. יחד עם הארונות החדשים שולבו גם ארונות ויטרינה מברזל וזכוכית שהובאו מהבית הקודם, ולשם כך נבנתה נישה בהתאמה אישית למידותיהם.
את ארונות המטבח חותם עמוד טוטם, שאינו תחום בנישת גבס כמקובל. הטוטם משמש כבסיס לתצוגת יצירות אמנות ולצמחייה, ויוצר הפרדה עדינה בין המטבח לפינת האוכל הסמוכה.
מרפסת המטבח היא אחת הפינות האהובות עליי בבית. מכיוון שהיא מקורה במרפסת הדירה שמעלינו, ניתן לשבת בה בנוחות ולהביט בנוף העצים הוותיקים של השכונה ובצמחים ששתלנו – שילוב של צמחים ירוקים עם פרחים לבנים וורודים. במרכזה שולחן אלומיניום לבן עם כיסאות ברזל לבנים, עליו אנו מתחילים את הבוקר, עורכים ארוחות סופ"ש ואפילו חגגנו כאן את סדר פסח ל-24 איש.
תכננתי בבית שתי סוויטות מאסטר. הראשונה, בקומת הכניסה והיא מיועדת לנו. השנייה, בקומת המרתף, ומשמשת כחדר אורחים לילדינו – אחד מהם מתגורר עם משפחתו בחו"ל, והשניים האחרים מגיעים לעיתים מתל אביב.
בקומת המרתף נמצא הסטודיו שפונה לחצר אנגלית מרווחת. החצר אינה מקורה, כך שהיא פתוחה לאוויר ולשמים, ומאפשרת לאור טבעי למלא את קומת המרתף. לצד הסטודיו ישנו חלל אירוח וחדר כושר. שולחן העבודה בסטודיו הוא שולחן עתיק מדנמרק, ששימש אותי בעבר כעורכת דין לפני 25 שנים, וכעת ממשיך איתי גם בסטודיו החדש.
הי נורית,
מקסים!
אשמח לדעת מהיכן הריהוט בסלון?ספות/שולחן צד/גד?
נורית,
קראתי בשקיקה את תהליך היצירה ועיצוב מקום המגורים שלכם היום .
התאורים נכנסו לתחושות האהבה שיש בתוכי לנושא עיצובים ובתים והרגישות לשמר חפצים ופריטים שנגעו בך ולמזג אותם עם הצרכים והחדש שהגיע עכשו. הנרטיב להרגיש בית לוקח זמן, אני עברתי מס' בתים/דירות ועד היום הכל זז בבית ובכל פעם נוצרות פינות חדשות שממלאות אותי כמו לקחת קנבס ולצייר ציור חדש. תהנו מהיצירה בתקווה לימים טובים יותר.
יונה.
נורית,
אני אוהבת מאוד את הסגנון השקת של עיצוב הבית שלך. ההרמוניה של הצבעים בחירה של פרטי הנוי איכותם.