האדריכלית לילך בלס מסטודיו Creativa אדריכלות ועיצוב פנים מתגוררת בדירתה בפתח-תקווה כעשור, וחוץ משיפוצון שנעשה לפני כחמש שנים, היא חיכתה בסבלנות להזדמנות ולתקציב שיאפשר לה לשפץ ולעצב את הדירה כראות עיניה.
לילך בלס משתפת: בבית שלנו מתגוררים לילך-אדריכלית, אייל-פסיכולוג ואיש מחשבים, עידן (11) ובן (8.5). זוהי דירה קבלנית סטנדרטית בפתח תקווה שגודלה הוא 92 מ"ר. ההתלבטות הכי משמעותית שהיתה לנו לפני השיפוץ היתה האם לקחת את התקציב שלנו לטובת רכישת דירה חדשה בת 5 חדרים מבלי יכולת כלכלית לשפץ ולעצב אותה כלל, או להישאר בדירה בת ה-4 חדרים שלנו ולבנות ממנה את הממלכה שלנו.
היה ברור לכולם מסביב שנעבור, אבל לאחר הרבה התלבטות, החלטנו לפי הלב והמצפון להישאר בדירה ולשפץ אותה. אנחנו אוהבים את המיקום של הבניין, את הויטרינה הגדולה של הסלון, את הנוף הפתוח ביחס לשכונה הצפופה. החלטנו להישאר בדירה שאנחנו אוהבים אבל לא מותאמת לצרכים התפקודיים, ובעיקר העיצוביים שלנו (על מי אני עובדת? תכלס מדובר על הצרכים העיצוביים שלי בעיקר, שהייתי חייבת לממש).
הפרוייקט שלי היה לממש את הפוטנציאל של הדירה. השאר כבר ממש לא היה קשה. אנחנו גרים פה תקופה שבה היה לי מספיק זמן לדמיין ולפנטז מה אני רוצה לעשות, ובאתי לזה עם המון תשוקה וכיף.
התוכנית הייתה להוציא את הדירה מהשבלוניות שלה ולהפוך אותה לדירה שמשקפת את האופי וההתנהלות שלנו, ושתעניק מקום של כבוד לכל אחד ואחד מרהיטי ופריטי הוינטאג' שירשתי מסבתי ז"ל ושאספתי לאורך השנים.
התקציב היה 300,000 ש"ח וכלל את החלפת תשתיות האינסטלציה-מיזוג אויר-חשמל-תקשורת, את הפיכת כל החלונות לחשמליים, פרקט בכל הדירה, שיפוץ מהיסוד של חדר הרחצה הראשי, מטבח חדש, דלתות פנים וחוץ, שיפוץ מהיסוד של המרפסת שמש (ריצוף, טיח אקרילי, שיש, פרגולה), וכמובן החלפה של כמעט כל הריהוט בבית, גופי תאורה, ועד כל פרטי האקססוריז ההלבשה והאמנות.
השינוי התכנוני המהותי שעשינו בבית היה במטבח שהיה קבלני, קטן, לא נוח, וסגור. היה ברור שצריך לפתוח אותו, להכפיל את כמות האיחסון, להגדיל את משטחי העבודה, ואפילו להצליח לייצר דלפק ישיבה שמכיל 4 מקומות ישיבה. הכיף הגדול היה לבחור את חומרי הגמר. ירוק בשילוב שחור, עץ, לבן וזהב.
אנחנו מאד אוהבות צבע בסטודיו, ומשתדלות לשלב אותו בכל פרויקט לפי רמת הנועזות של הלקוח: בנגיעות קטנות או במשטחים יותר משמעותיים. במטבח קשה מאד לטעות באהבה שלי לירוק. הפריט הראשון שנבחר בירוק היה ארונות המטבח. ירוק ממש, בלי תארים נלווים מרוככים של "מעושן" או "פסטלי" והוא מופיע בשילוב שחור, עץ אלון, לבן וזהב.
משם הירוק גלש לאזורים אחרים בבית. המון המון ירוק. גוונים שונים שלו, באלמנטים שונים בבית. אליו נוספו אלמנטים גיאומטריים בשחור-לבן בפריסות הקרמיקה בקירות, במחיצה דקורטיבית של דקובריק בכניסה לדירה, באריחי הריצוף, וגם באמנות. ואל כל אלה שולבו רהיטי וינטאז' אהובים של סבתא שלי ז"ל ורהיטים חדשים שתוכננו ועוצבו על ידינו, או לוקטו בקפידה.
הסלון עוצב בסגנון רומנטי עם ספת קטיפה ירוקה, ושילוב של שולחנות סלון ישן וחדש, ברזל שחור, זכוכית ועץ. על קיר הסלון מתנוסס לו הקרנף שברח מהעדר, שנותן לסלון קריצה חייכנית.
כמעט כל האימאג'ים והתמונות בבית הם בעיבוד גרפי של הסטודיו. זה חלק מהעבודה שלנו בסטודיו. כשאנחנו מגיעות לשלב ההלבשה, אנחנו מייצרות עיבודים גרפיים שמתאימים לסגנון ולצבעוניות שקיימת בבית.
בחדר ההורים רצינו לייצר אוירה של צימר רומנטי. הקיר הפך לרקע דרמטי עם טפט שעיצבנו בגוון כחול עמוק שזור בפסים מוזהבים. שולבה בו מנורת קיר ורודה שהיתה שייכת לשידת האיפור של סבתא שלי ז"ל. המנורה הזו חיכתה אצלי בארון שמונה שנים לרגע ולמקום הנכון. עיצבנו טפט במיוחד עבור קיר חדר השינה שלנו, והיא התמקמה בו בול.
בחדר הרחצה בחרנו אריח קרמיקה לבן ופשוט ושיחקנו עם ההעמדה שלו על גבי הקיר ליצירת מראה של טפט גיאומטרי מעניין.
חדר העבודה והאירוח תוכנן במיוחד עבור "הילד הגדול של הבית" שחובב קולנוע ומוסיקה. מצאנו שימוש חוזר לקופסאות פתוחות שהיו במקור בקיר הסלון, והפכו כאן לאלמנטים של אחסון נהדרים לספרים, ומוצרי משרד. שולחן העבודה מורכב משידה ישנה ופלטת עץ שהלבשנו ומעליה ועוגנה לקיר, וכך נוצר רהיט ייחודי וממוחזר. פה נבחרה סקאלת צבעוניות יותר עמוקה של כתומים, אדומים בורדו בשילוב עם שחור לבן ועץ.
תמיד חשוב לנו בסטודיו הגישה הפרקטית של החיים בבית. אחד הביטויים לכך הוא פתרונות האחסון. אלו המקומות שתמיד חסרים בבית, ואנחנו מקפידות לתכנן אותם בפירוט.
כאן, התעקשנו לתכנן במטבח את אחד הארונות שישמש למעילים, תיקים ונעליים, משום שאין מקום בדירה לאחסון כניסה. וזה עובד נהדר. כל הבלגן בכניסה לבית נכנס לתוכו.
בכניסה לבית ישנה מראה מסוגננת עם מסגרת שחורה. המראה נפתחת על ציר כשמאחוריה "החבאנו" את ארון החשמל והתקשורת.
אחד האתגרים הכי משמעותי היה הלו"ז. היו לנו בדיוק חודשיים של החופש הגדול לביצוע, בהם "נפלנו" על סבא וסבתא, והכל היה חייב להתחיל ולהסתיים. לכן הפרויקט תוכנן מראש בקפידה לפרטי פרטים והכל הוגדר והוזמן מראש.
ואכן הכל קרה. לא בלי דרמות, אבל למזלי, יש לי בסטודיו את החצי השני שלי – את עדי, שתכננה ועיצבה איתי יד ביד כל פרט, אבל יותר מהכל, עזרה ותמכה כל הדרך, והזכירה לי לקחת בפרופורציות ובאופן מקצועי, גם את הדרמות.
נכנסנו לדירה בדיוק ביום האחרון של החופש. הכל עומד וקיים, ואז התחיל השלב השני, הלבשת הבית שמראש הוגדר ונשמר לשלב הזה, והוא נעשה יותר בנחת ועד הפרט האחרון.
למדתי בפרוייקט הזה את היפוך התפקידים במשוואה של אדריכל-לקוח. להיות בצד השני של המשוואה לימד אותי המון בהבנה ובאמפתיה לשלבי ההתלבטות, בקבלת ההחלטות, והבנה מעמיקה יותר על הלחצים והחששות של הלקוחות לגבי עמידה בלו"ז ועמידה בתקציב.
עיצוב: סטודיו Creativa אדריכלות ועיצוב פנים
צילום: יואב פלד
נגרות מטבח: ברק כהן
ספה: בדוסה
שולחן סלון נמוך: סינמה ריהוט
שולחן סלון גבוה, כסאות פינת אוכל: פריטי וינטאג' של המשפחה
שטיח: השטיח האדום
שולחן פינת אוכל: נטורה רהיטי יוקרה
ספריה מודולרית בפינת האוכל: איקאה
גוף תאורה בפינת האוכל: מנורות יצחק ויפה שמואלי ובעיצוב Creativa
גופי תאורה בדלפק וכסאות הבר: ביתילי
גוף תאורה בקיר הסלון: פלורליס
משרביה בכניסה: דקובריק
אמנות: עיבודים של סטודיו Creativa אדריכלות ועיצוב פנים
מהמם. פשוט מדהים. איזו אווירה מיוחדת. אהבתי!!!
אשמח לדעת מה מספר הצבע הירוק בפינת אוכל
ומהיכן הטפט הכחול בחדר השינה תודה