מדור פרסומי

כיום כבר מבינים טוב יותר את החשיבות של תחום עיצוב הבית, היכולת לייצר חללים מעוררי השראה היא אינה דבר של מה בכך.  עיצוב הבית טומן בחובו הרבה יותר מרק סידור של רהיטים ובחירת גוונים של צבע. עיצוב בית הוא אומנות המשלבת פונקציונליות, אסתטיקה וביטוי אישי, שמטרתם היא ליצור חללים ייחודיים, מעוררי השראה ומותאמים למגורים. כיום, כשהבתים שלנו הם המקום שאליו אנחנו הכי כמהים להגיע בסופו של יום ארוך, או המקום שממנו אנו עובדים, מגדלים את ילדינו וחיים את חיינו, עיצוב החלל הקיים מעולם לא היה חשוב יותר.

www.pnim.co.il

חשיבותה של הפונקציונליות

הדבר הראשון שאליו יש להתייחס בכל פרויקט של עיצוב הבית הוא הבנה נכונה של השימוש בחלל, כאשר פונקציונליות היא המפתח. בית מעוצב ככל שיהיה עדיין חייב לתת מענה לצרכים ולאורחות החיים של אלו הדרים בו. הכוונה היא שיש צורך להתחשב גם בזרימת התנועה שבבית, לייצר מראש מספיק מקומות אחסון ואף ליצור אזורים בבית שמשרתים מספר מטרות בעת ובעונה אחת. כך לדוגמה, אם נתייחס אל דירה קטנה, חלל הסלון יכול לשמש גם כמשרד ביתי. שולחן מתקפל או כזה המחובר ליחידה מדפים או תאים מסוגננת צמודת קיר, בהחלט יכולים ליצור פינת עבודה נעימה. על אותו משקל , גם שימוש ברהיטים המשמשים כאחסון, יכולים לסייע הן בשמירת החלל מסודר והן מבחינה פונקציונלית.

ביטוי אישי לצד אסתטיקה

בעוד שפונקציונליות היא אחד הדברים האקוטיים ביותר בעיצוב, האסתטיקה של הבית היא זו שהופכת אותו לייחודי ומותאם למי שחי בו ומעניקה מקום לביטוי האישי. הבית שלכם צריך לשקף את הסגנון, תחומי העניין וההעדפות שלכם.
דרך אחת להשיג זאת היא עם צבע. לגוונים שונים יש השפעה ניכרת על מצב הרוח שלנו ועל אופי החדר. צבעים חמים דוגמת אדום, כתום וצהוב מייצרים חלל נעים ומזמין, צבעים קרים כמו כחול, סגול וירוק מייצרים אווירת רגוע ושלווה, צבעים ניטרליים כמו בז', שמנת ולבן מייצרים רקע שניתן לשלב עימו מגוון רחב של פריטים, תמונות לסלון ויצירות אמנות.
גם לטקסטורות ולחומרי גלם שונים יש תפקיד חשוב. שילוב של טקסטורות שונות כמו שטיח פרווה, או שילוב של ברזל מפורזל עם ריהוט עץ כפרי מוסיפים עומק ועניין לחלל. 

חשיבותו של אור טבעי

אור טבעי הוא אחד האלמנטים הנחשקים ביותר בעיצוב של כל בית. האור לא רק גורם לחלל להראות גדול ונעים יותר, אלא מציג גם יתרונות בריאותיים רבים, ביניהם מצב רוח מרומם ודפוסי שינה טובים יותר. כדי להשיג את מרב האור הטבעי בחלל יש ליצור חלונות במיקומים אסטרטגיים שיאפשרו זאת.
כאשר האור הטבעי מוגבל, תאורה מלאכותית היא זו שתפקידה יהיה מרכזי. כדאי ליצור שכבות של תאורה כך שכל חלל יודגש באופן ובצורה מסוימת שתעניק לו את מיטב האור. מערכת תאורה חכמה תאפשר ליושבי הבית להתאים אותו לפי צרכיה ולפי האווירה שהם מעוניינים ליצור.

עיצוב חכם וקיימות

טרנד הקיימות כבש את העולם ונראה שהוא אינו הולך לשום מקום, יש יותר ויותר שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה, החל משלב הבנייה ועד לשלב העיצוב. מכשירים רבים חוסכים בחשמל ומסייעים בשמירה על סביבה ירוקה וטובה יותר ואף בחסכון של כסף. כיום תוכלו לראות ריצופי במבוק, רהיטים מעץ משוחזר וצבעי VOC, אלו הם רק חלק מהאפשרויות הקיימות כיום.
גם השימוש בטכנולוגיית הבית החכם, משנה לאין ערוך את עיצוב הבית. מזגנים, מווסתים, מערכות תאורה, תריסים חשמליים ועוד שלל פונקציות מאפשרים את הפיכת הבית ליעיל ונוח יותר. היתרון הגדול שלהם הוא שהם נטמעים בעיצוב בקלות מבלי לגרוע ממנו דבר ואינם פוגעים באסתטיקה.

השארת תגובה