המעצב גל גרבר עוסק בעיצוב פנים בתחום המסחרי והפרטי, הפרוייקטים שהכי מאתגרים אותו הם דווקא אלה שהתקציב בהם נמוך וגם יש בו אהבה גדולה לחומרים גולמיים ותעשייתיים, כאלה שהם לא מושלמים.
חמש עובדות
1. נולדתי בתל אביב, אך גדלתי במושב קרוב לחיפה עד גיל 14.
2. למדתי תיאטרון עד י"ב והייתי בטוח שלהיות שחקן זה היעוד שלי.
3. טיילתי ועבדתי באוסטרליה ואם יש מקום בעולם שהייתי עובר אליו זה כנראה המקום.
4. לפני שנתיים התאהבתי בריצה כשהשיא היה ריצת המרתון המלא (42.2 ק"מ) לפני שנה בתל אביב, מאז אני לא מפסיק לרוץ.
5. נשוי באושר ללירון ואבא לעמית (6) ונגה (4).
ההתחלה
למדתי 4 שנים לתואר ראשון בעיצוב פנים במסלול האקדמי של המכללה למנהל. את ההזדמנות הראשונה לעבודה בתחום העיצוב קיבלתי מאליאב נחליאלי מסטודיו פרוגרמה 1 שעוסק בתכנון ועיצוב תערוכות, מרכזי מבקרים ומוזיאונים. לאחר מכן עבדתי אצל גד הלפרין בתחום של עיצוב מסחרי (מסעדות, ברים, מלונות וכדומה), ובעיקר ניהלתי פרויקט של דיור מוגן של מגדלי הים התיכון – פרויקט גדול מימדים שכלל דירות מגורים, לובאים, איזורים ציבוריים שונים, קומת מסעדות, ספא באיכות בלתי מתפשרת ועוד. זהו פרויקט שהיווה מבחינתי אתגר גדול מאוד גם בהתנהלות מול גופים קבלניים גדולים, והכין אותי לעבודתי כיום בתור עצמאי בעל סטודיו לעיצוב פנים. לאחר סיום הפרויקט יצאתי לעצמאות ופתחתי את סטודיו גל גרבר.
הרגע בו הבנתי שאני רוצה לעצב
לאחר שחזרתי מהטיול הגדול נרקם חלום להיות מעצב מוצר/תעשייתי ולאחר שנרשמתי ללימודי מכינה לעיצוב הבנתי שעיצוב פנים זה המקום שלי.
תהליכים
כחלק ראשון בתהליך בפרויקט מסחרי אני מבקר ומצלם את הנכס ולומד את הפרויקט לעומק מבחינה קונספטואלית ועיצובית. מהי הדינמיקה בקני המידה השונים, חווית הכניסה, כיווני האוויר, ובוחן את קהל היעד אליו המותג מכוון. לאחר מכן אני יוצר שיתוף פעולה עם ממתג, וזה על מנת ליצור קונספט אחיד וחזק – במידה וירצו לערוך שינוי מיתוגי. העבודה המשותפת עם ממתג היא חשובה מאוד להצלחת הפרויקט. בפרויקט מגורים התהליך הוא די דומה, הכי חשוב זה להכיר את הלקוחות לעומק, להבין את הצרכים ואת הדינימקות בחיי היום יום שלהם. זה מה שיוביל ליצירת פרוגרמה מוצלחת ולהצלחת הפרויקט כולו.
צבע וחומר
תמיד אתחיל מצבע לבן. זה הבסיס, עליו ניתן לבנות עולם ומלואו. הכי חשוב שיהיה הרמוני ודבר ישלים דבר אחר. לבן באור הוא בעצם צבע שמורכב מכל קשת הספקטרום, ויכול להיווצר על ידי ערבוב פורפורציונלי של שלושת צבעי היסוד של האור: אדום, ירוק וכחול. אז ללבן יש אצלי תמיד מקום מיוחד והרבה כבוד. בהמשך לחיפושיי אחר ההרמוניות בחלל, זה יבוא לידי ביטוי גם בחומרים. יש בי אהבה גדולה לחומרים גולמיים, לא מושלמים, "תעשייתים".
הכי מעניין
אני אוהב את המפגשים הראשוניים עם האנשים והשלב שבו עוברים מתכנון בדו-מימד לתלת-מימד. הפרוייקטים שהכי מאתגרים הם אלה שהתקציב בהם נמוך, דווקא בפרויקטים האלה ללקוחות יש הכי הרבה דרישות.
גם אתגרים קונסטרוקטיביים בחלל תמיד יפעילו את גלגלי היצירתיות שלי. ברור שהכי קל זה לשבור ולבנות מחדש, אבל הכי מאתגר זה לזרום עם "הבעיה" ולתת פתרונות מעניינים ויצירתיים.
מרגש
הפרויקט המרגש ביותר מבחינתי הוא עיצוב ותכנון הבית הפרטי שלי. הכי קשה זה לתכנן לעצמך את הבית. הבית היה מאוד חשוך עם מעט חלונות בקומת הכניסה (בעיקר במטבח) ודלת זכוכית לגינה קטנה, השאיפה הייתה ליצור מפתחים גדולים ככל האפשר, להכניס כמה שיותר אור טבעי וליצור מבט של כמעט 180 מעלות לגינה היפה, שהייתה מתוחזקת יפה על ידי הדייר הקודם. קומת הכניסה הייתה מחולקת לשני מפלסים והם בוטלו, כך יצרנו קומה שלמה חלקה ורציפה ללא חלוקות והגדרות בנויות. חלוקת האיזורים באה לידי ביטוי בסוגי הריצוף השונים, כך למשל המטבח רוצף בטרצו שנפגש בפרקט פישבון הסלון.
מלבד נושאים קונסטרוקטיביים שהיינו צריכים לשים עליהם דגש ולתת להם פתרונות יצירתיים, באים לידי ביטוי עוד כמה פתרונות יצירתיים בשימוש היומיומי שלנו בבית כגון: מראה מסתובבת ב-180 מעלות שהותקנה בצד ארון חדר הרחצה, מכיוון שבאמצע הארון על הקיר היה חלון ולא רצינו לוותר על מיקום הארון על צלע הקיר הזאת.
בית החלומות שלי
מבחינתי בית החלומות הוא בית שהעיצוב בו לא תלוי מקום, זמן או תרבות. קצת נוגד את כל הקריטריונים שאנחנו מתייחסים אליהם בעיצוב היום, אבל יכול להיות מעניין לתכנן מקום כזה שאין לו שום הגדרות.
פרויקט החלומות
הפרויקטים אליהם אני שואף הם בקנ"מ גדול יותר, הייתי שמח מאוד לתכנן ולעצב בתי מלון ופרויקטים המשלבים גם מגורים וגם איזורים מסחריים שונים.
אם לא עיצוב פנים אז בטח הייתי…
שחקן או מוסיקאי. מכיוון שלמדתי תיאטרון ועסקתי במוסיקה בשנות החטיבה והתיכון. תמיד עסקתי באומנות כלשהי, המרחק למקצועות העיצוב היה מאוד קרוב.
הייתי רוצה לעצב את הבית של
הבימאי לוק בסון. הוא לרוב מתמקד בדמויות יוצאות דופן, גדולות מהחיים, בעלות רקע לא שגרתי או שעוסקות בעיסוקים לא שגרתיים, בטוח שהפרויקט יהיה מלא בהשראה ולא שגרתי.
טיפ
המחקר ופיתוח הקונספט הוא החלק החשוב ביותר לפני שניגשים לביצוע פרויקט, בעולמנו "המהיר" רובנו לא משקיעים בו הרבה וישר ניגשים למלאכה. חשוב להתעכב קצת בחלק הזה וללמוד את הדברים בצורה מעמיקה ומושכלת, התהליך לאחר מכן יהיה הרבה יותר מהיר, קל וחלק.
מפרגן
מאוד מפרגן לסטודיו OMY של מיה שלף ועופרי דנון. סטודיו שעוסק בעיקר בתכנון ועיצוב של פרויקטים מסחריים. מיה ועופרי בחורות מוכשרות מאוד, מעמיקות ועובדות חרוצות שיוצרות חללים מסחריים מרגשים. כל פרויקט שלהן מגובה בסיפור ברור ועבודת מחקר מרשימה. גילוי נאות: הן גם חברות טובות.
עוד משהו קטן
אני מדריך מנוסה בתוכנת סקאצ'אפ וויריי לסקאצ'אפ ולומיון ומעניק שירותי הדמיות תלת-מימד, מעביר קורסים ושיעורים בתוכנות הנ"ל. כל פרויקט שלי תמיד יגובה במודל תלת מימדי והדמיות ריאליסטיות.
עיצוב: גל גרבר
צילום: גדעון לוין
לאתר של גל גרבר>>
לעמוד הפייסבוק של גל>>
לאינסטגרם של גל>>
עיצוב אינטלגנטי ונפלא!