צילום: שירן כרמל

החיים בצבע

לילך שחף והדר ארם: מבחינתנו צבעים הם החיים. באמצעותם אנו מעבירות תחושות, אופי והדגשים עיצוביים. כל מערך צבעים הוא שונה ומיוחד. חלקם רגועים, חלקם אנרגטיים. באמצעות צבעים ניתן לשדר פורמליות ומקצועיות, חמימות ונוחיות, קלילות ואווריריות או מיסטיות ורוחניות. באמצעות הצבע ניתן להראות חללים זהים בצורה שונה לחלוטין. בנוסף, לא מעט נכתב על ההשפעות הפסיכולוגיות של צבעים וגוונים כאלה ואחרים. כל אלה נלקחים בחשבון וכמו שניתן לראות בעבודותינו – אין אצלנו שני פרויקטים בצבעוניות זהה.

www.pnim.co.il
צילום: שירן כרמל

מחברות

על מנת לבחור צבעים אנו שולחות את הלקוחות לאסוף תמונות שמייצגות אווירה עיצובית שאליה הם מתחברים. באמצעות התמונות אנו מייצרות לוחות השראה המורכבים ממערך של חומרים וצבעים שיהוו את הבסיס לעיצוב. כשיש לנו את הבסיס הזה, עליו אנו מוסיפות את שכבות העיצוב, ריהוט, תאורה ולעיתים גם איבזור. חלק בלתי נפרד מהחיבור שאנו מייצרות עם הלקוחות שלנו הוא להבין מה הם אוהבים ומה הם מצפים לקבל בבית שלהם – מהו הדבר הקטן והחמקמק שיעשה את הבית הזה לשלהם באופן המובהק ביותר. 

צילום: שירן כרמל
צילום: שירן כרמל

אנחנו משוגעות על צבעים וכך אנו גם מציגות את עצמנו. ברוב המקרים מי שמגיע אלינו בחור בנו בגלל הצבעוניות. מקרה חריג היה לנו עם לקוחה, שהיא גם חברה, אשר הכריזה בתחילת התהליך שהיא תהיה הלקוחה הכי משעממת שלנו ושאצלה הכל יהיה לבן. בקיצור, סיימנו את תהליך עיצוב הבית שלה עם מטבח בכחול מלכותי, חדרי רחצה עם ארונות בצבעי פסטל, אריחי ריצפה מצוירים, ספה ורודה ועוד כמה אלמנטים משמחים שעד היום היא מתרגשת מהם.

www.pnim.co.il
צילום: הגר דופלט
www.pnim.co.il
צילום: שירן כרמל

מדייקות

בכל פרוייקט אנחנו מחפשות את הרעיון המוביל שיבטא את רוח בעלי הבית. לעיתים זה משפט מסויים, לפעמים תמונה או רהיט. אלו הם דברים המשתנים בין משפחה למשפחה. היה לנו פעם פרוייקט שבו כל החזית היתה מופנית אל השדות מצד אחד, ולבעל הבית היה גם קשר חזק לים. ידענו די מההתחלה שגווני הכחול והירוק בכל קשת הגוונים האפשרית – יבואו לכדי ביטוי בכל הבית. התייחסנו לנושא זה באריחי הקיר במטבח, באריחים המצויירים שבחרנו לחדרי הרחצה ואפילו בחלק מגופי התאורה הדהדנו את הגוונים. בני הבית התעלפו על הצבעים, אך התנהל משא ומתן קשוח עד שהגענו אל פלטת הצבעים הנכונה והמדוייקת. הרי כשאנחנו אומרות תכלת הם מדמיינים גוון מסוים ובפועל במניפה קיימים גוונים רבים התואמים להגדרה. בחרנו יחד דוגמא אחרי דוגמה עד שהגענו לגוון הנכון לכולנו.

www.pnim.co.il
צילום: הגר דופלט
www.pnim.co.il
צילום: הגר דופלט

השראה

לכל אורך התהליך אנחנו חוזרות שוב ושוב להנחות היסוד ולוחות ההשראה שאנחנו בונות בתחילת הפרויקט. בחינה של גוון בודד תהיה תמיד פחות נכונה ומדויקת מאשר להעמיד אותו ליד כל חבריו ללוח ההשראה ולראות איך הם משפיעים זה על זה. גוון מסויים של ירוק ייראה אחרת ליד קש טבעי או חום של עץ. לכל בחירה כזו יש לדייק את הגוון הנכון לה. ולפעמים אפילו שני גוונים של לבן או שמנת ייראו אחרת כאשר הם זה ליד זה, או ליד גוונים כהים יותר.

www.pnim.co.il
צילום: הגר דופלט
www.pnim.co.il
צילום: הגר דופלט

הבחירה

כשבאים לבחור צבע, חשוב לבחון קודם כל מה התחושה שרוצים לקבל. להסתכל על גוונים שונים ולשאול את עצמנו האם הם באמת מעוררים בנו את התחושה הזו ואז להוסיף ולבדוק גוונים שונים של אותו הצבע עד שמגיעים לגוון הנכון. בנוסף, כדאי לדעת שיש לכל החברות הגדולות שירות שבאמצעותו ניתן להזמין דוגמאות צבועות של הגוונים במניפות. כדי להגיע להחלטה הסופית שווה לעיתים להזמין כשלושה גוונים, ולראות איך מתקבלים על הקיר בבית

www.pnim.co.il
צילום: הגר דופלט

אנחנו בוחרות הגוונים לפי ההקשר שלהם בבית – חדר שינה עם תאורה רכה ואינטימית או מטבח עם תאורת עבודה. ברור לנו שגוון מסויים בתאורה רכה וחמימה ייראה אחרת מאשר תחת תאורה בהירה וחזקה יותר.  בסוף התהליך מערך הצבעים צריך לעבוד היטב יחד והתאורה היא חלק מהמכלול כמו כל אחד מהאלמנטים כגון הריהוט, הריצוף, גווני הקירות, הטקסטיל שבווילונות וכריות הספה ועוד.

www.pnim.co.il
צילום: שירן כרמל
www.pnim.co.il
צילום: שירן כרמל

לבחון את הגבולות

החלק הכי כייפי בתהליך הצבעוני הוא להפתיע מדי פעם בשילובים חדשים שלא השתמשנו בהם בעבר, ולבחון את הגבולות שלנו. לקוחות שזורמים איתנו ותורמים גם את הנגיעה הצבעונית שלהם משמחים אותנו במיוחד, ומצאנו שעבודת צוות כזו תמיד מביאה לפרוייקטים המוצלחים ביותר.

עיצוב: לילך שחף, הדר ארם – סטודיו לילך שחף
לאתר של סטודיו לילך שחף>>

לעמוד הפייסבוק של סטודיו לילך שחף>>
לחשבון האינסטגרם של סטודיו לילך שחף>>
עוד על סטודיו לילך שחף>>